17 cze 2016

Tarta z truskawkami i tymiankiem



Witam ! 
Już dawno nie piekłam ciast, ani nie robiłam deserów ciągły brak czasu nie pozwalał mi na słodkie przyjemności. Odnalazłam niedawno stary przepiśnik mojej prababci, a w nim przepis na tartą z truskawkami i tymiankiem, od razu pognałam po składniki, a że mamy sezon na truskawki, każdy bazarek był w nie zaopatrzony. Szybkie i proste ciasto, a jakie smaczne, w sam raz dla małych i dużych łasuchów !








Składniki : 

1-2 kg truskawek ( Ja dawałam na oko i wyszło mniej więcej pół kilo ) 
50 g cukru ( jeśli chcecie aby ciasto było słodsze + 50 g cukru pudru )
300 g mąki
150 g masła
szczypta soli
2 łyżki kwaśnej śmietany 18 %
1 jajko
1 łyżka posiekanych listków świeżego tymianku ( Dodałam suszony, nigdzie nie potrafiłam znaleźć świeżego tymianku )






Truskawki pokroić na kawałki, zasypać cukrem i odstawić na około 30 minut. ( jeśli ciasto zrobicie słodki, warto przystopować z cukrowaniem truskawek, 2-3 łyżki stołowe )

Mąkę, masło, cukier puder, sól i posiekane listki tymianku połączyć i zagnieść ciasto. Pod koniec zagniatania dodać jajko i śmietanę (dzięki temu ciasto da się łatwiej rozwałkować).
Podzielić ciasto na trzy części. Jedną z nich rozwałkować i wylepić spód formy o średnicy około 25 centymetrów. Z drugiej uformować wałek, spłaszczyć go i wylepić nim boki formy. 
 Nakłuć ciasto w kilku miejscach i piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. 





Truskawki odcedzić, ułożyć na podpieczonym spodzie i posypać częścią całych listków tymianku. ( Truskawki trzeba bardzo dobrze odcedzić, ponieważ ciasto namoczy się i będzie się rozlatywać, tak było w przypadku mojej tarty ) 

Trzecią część ciasta rozwałkować i przykryć nią truskawki albo pociąć ją na paski czy ozdobne kształty i ułożyć je na truskawkach. ( Mój wierzch tarty, potarłam na tarce z grubymi oczkami )
 


Piec około 30 minut w temperaturze 175 stopni Celsjusza. Gdy ciasto ostygnie, posypać je resztą całych listków tymianku.( Ozdobiłam je świeżym rozmarynem z ogródka )



Prawda, że proste i smakowite ciasto ? ☺ Lubicie czasem dobre sprawdzone przepisy swoich babć ? Moim zdaniem takie przepisy to skarb mieć w domu ☺

Smacznego ! 


Pozdrawiam Sandi H ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2015 |Szablon wykonany przez Panna Kameralna|kontakt: ulaczerwinskaa@gmail.com